StatCounter

##################################################### #####################################################

10 Aralık 2009 Perşembe

Röportaj: Soyak Holding İK ve Kalite Direktörü (Osman Ünal)



  • Bize kendinizi tanıtır mısınız?


1961 Yılında Ankara doğumluyum. Orta öğrenimimi T.E.D.Ankara Koleji, üniversite öğrenimimi Hacettepe Üniversitesi Ekonomi bölümünde yaptım. 1987 yılında iş hayatına Koç Holding’de başlayarak; bugüne kadar Migros, Inchcape Plc, Castrol, Telsim gibi ulusal ve uluslararası şirketlerde İnsan kaynakları, kalite ve eğitim konularında yöneticilik yaptım. Özellikle organizasyon, model oluşturma, çalışan motivasyonu ve bağımlılığı, verimlilik, kalite sistemleri üzerinde çalışmalarım oldu. 2005 Yılında Soyak Yapı İnsan Kaynakları ve Kalite’den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak Toplulukta çalışmaya başladım. 2007 yılında; Soyak Yapı’ nın Ulusal Kalite Başarı Ödülü aldığı sürecin yöneticisi oldum. 2008 yılında Soyak Holding İnsan Kaynakları ve Kalite Direktörü olarak atanarak halen bu görevi sürdürmekteyim.

KalDer İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı, KalDer Merkez (İstanbul) Şubesi Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerini de eş zamanlı yürütmekteyim.

İnşaat sektöründe Performans Yönetimi’nin önemi ve diğer sektörlerle ayrışan yönleri nedir?

Gayrimenkul sektöründe Performans Yönetimini diğer sektörlerden ayıran husus, 12 ay üzerinden yıllık değerlendirmeden ziyade proje bazında ve proje süresine göre oluşturulmuş bir proje planı ve değerlendirmenin olmasıdır. Özellikle son iki yıldır bizim uyguladığımız yönetim modeli ile de tamamen işin yapım sürecinden işin koordine ve kontrol edilmesi sürecine geçtik. İşin bütününü anahtar teslim olarak ihale ediyoruz. Böyle olunca da 1500-2000 konutluk büyük projeleri yalnızca 10-11 kişilik takımlarla yönetebilme beceri ve esnekliğine sahip olduk.
Soyak Holding’in İnsan Kaynakları süreçlerinde imza attığı en önemli proje nedir?

EFQM Mükemmellik bazlı bir Süreç Yönetim Sistemi oluşturulmuştur.Bu sayede performans sonuç göstergeleri sistematik ve periyodik olarak net bir biçimde izlenmekte ve iyileştirmeler hızla yapılarak şirketin verimliliği ölçümlenmektedir. Buna ilave olarak, bu sistem projelerin bütün olarak anahtar teslim sistemle ihale edilmesi; kilit personel kadro ile sistemin çok hızlı ve hatasız yürümesini de sağlamıştır.

Nasıl bir performans değerlendirme sistemi uyguluyorsunuz?

Performans Değerlendirme sistemi; Soyak Kurumsal Performans Yönetimi çatısı altında Yıllık Kurumsal Ana ve Alt Hedeflerinin Belirlenmesi ve devamında ölçülebilir, terminli ve sahibi belli olan eylemlerin oluşturulması, süreç sahiplerinin eş zamanlı olarak Süreç Performans Hedef değerlerini belirlemeleri ve bunların Genel Müdür ve Genel Md. Yardımcılarından oluşan Yönetim Takımı tarafından onaylanması ile belirlenir. Bireysel Performans Yönetim Sistemi, Soyak Değerleri olan Liderlik, Kurumsallık, Uzmanlık ve İnsana ve çevreye Saygı’ya bağlı olarak belirlenen yetkinlikler ve bireysel hedefler her yıl Aralık ayında değerlendirilir. Haziran ayında ise yıl başında belirlenen hedefler üzerinden bir ara değerlendirme yapılır. Performans değerlendirmeleri belirlenen yetkinlikler çerçevesinde Yönetim Takımı/Takım Liderleri, Beyaz Yakalı Takım Elemanları ve Mavi Yakalı Takım Elemanları olmak üzere ayrı ayrı yapılır. Performans Yönetiminden çıkan sonuçlar; Kariyer Gelişimi ve Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesinde kullanılır.

Kurumsallaşma süreçlerinde İnsan Kaynakları sizce nasıl bir rol üstlenmeli?

Kurumsallaşma sürecinde İnsan Kaynakları; Yönetmelik ve Prosedürlerin oluşturulması, İç İletişimin Kurumsal İletişim Takımı ile birlikte oluşturulması, Kurum Kültürün oluşum ve yayılımı, süreç ve iş akışlarının oluşturulması ve eksiksiz uygulanması konularında Yönetim Kurulu ve CEO/GM’e destek vermelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder