StatCounter

##################################################### #####################################################

22 Şubat 2010 Pazartesi

Makale: Hizmet Sektöründe Eğitimin Yeri ve Önemi

Makromarket A.Ş. Kurumsal Eğitim Danışmanı
Belgin Çelik

Değişimin ve yaratıcılığın itici bir güç olduğu günümüz iş dünyasında, işletmelerin yeni yönetim anlayışlarına göre kendilerini geliştirmeleri, hızla değişen rekabetçi bir ortamda ayakta kalabilmeleri için eğitim kaçınılmazdır.

Özellikle hizmet sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin yaşamaya devam etmeleri ve rekabette fark yaratmaları koşulsuz müşteri memnuniyetine bağlı ise çalışanların bu anlamda bilinçlendirilmesi işletmelerin birinci sorumluluğudur. Bu sorumlulukla işletmeler doğru zamanda doğru eğitimlerle işgücü kalitesini arttırma çaba ve faaliyetlerinde bulunmalıdırlar.

Hizmet sektöründeki perakende işletmelerini değerlendirdiğimizde, örneğin; bir marketten alışveriş yapan bir müşteri güler yüzle karşılanamıyorsa ve yine güler yüzle uğurlanamıyorsa, sorularına cevap alamıyorsa kısaca fark edilmemiş ise ihtiyaçlarını karşılamak üzere tekrar aynı markete gitmeyecektir. Bu tercihi ile birlikte çevresindeki insanları da bu anlamda etkileyecektir. Bunun aksini düşündüğümüzde, müşteri güler yüzle karşılanıp ihtiyaç ve beklentilerine en kısa sürede cevap alabiliyorsa, tekrar beklendiğini ifade eden tebessümlü bir ifadeyle uğurlanabiliyorsa müşteri artık tekrar gideceği marketi ya da alışveriş merkezini belirlemiş demektir. Müşterinin tercihini sağlayan en önemli etken çalışan ise; çalışanın da işletme içerisinde var olması, hedeflerini belirlemesi ve kariyer planının yapıldığını bilmesi kesinlikle müşteri mutluluğunun devamlılığı ile doğrudan ilgilidir. İşte bu sonuçtan yola çıkarak işletmelerin eğitim faaliyetlerini yeniden gözden geçirmeleri ve eğitim yatırımlarını bir kat daha arttırmaları önem kazanmaktadır.

Perakende işletmelerinin yeni iş hayatına atılan ve işbaşı yapan tüm çalışanlarına mutlaka oryantasyon eğitimleri vermeleri gerekirken bölüm ve konumlarına göre de kişisel ve yönetsel beceri eğitimlerini planlamaları gerekmektedir. Eğitimlerin sonuç odaklı olması için çalışmalar eğitim prosedürü kapsamında uygulanmalı ve takip edilmelidir .

Kısaca ;
Her eğitimin amacı belirlenmelidir.

Sorumlu kişiler saptanmalıdır. ( Sorumlu yöneticiler, eğitimci ve hedef kitle)
Eğitim ihtiyaçları belirlenmelidir.

Eğitim planlanmalıdır

Eğitim, amaçlara uygun olarak gerçekleştirilmelidir

Eğitim, izlenmeli ve değerlendirilmelidir

Tüm bilgiler kayıt edilmelidir.
Belgin Çelik

1993 yılında Beğendik mağazalarında çalışma hayatına başlamıştır. Metro AG Real-hipermarket zincirine geçtikten sonra burada müşteri hizmetleri bölüm yöneticiliği ve ilgili departmanların personel alımı ve eğitim sorumluluğunu üstlenmiştir. Halen İnsan Kaynakları Müdür Yardımcısı, Eğitim ve Kariyer Planlama Yöneticisi olarak görevini sürdürmekte olduğu Makromarket A.Ş.’de iş analizi, işe alım süreçleri, performans yönetimi ve ücret yönetimi çalışmalarının yanı sıra eğitimlerin verilmesi ve planlanmasından sorumludur. İlgi alanları arasında makale ve öykü denemeleri yazmak vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder