StatCounter

##################################################### #####################################################

22 Şubat 2010 Pazartesi

AYIN KONUSU: EĞİTİM VE GELİŞİM YÖNETİMİ

Merhaba,

Çalışmakta olduğumuz her kademede daha etkili performans gösterebilmek için gerek mesleki, gerek kişisel yetkinliklerimizi arttırmak ister, bu nedenle çeşitli eğitim programlarına katılırız. Geliştirmemiz gereken yetkinliklere yönelik eğitim ihtiyaçları kişisel taleplerimiz yoluyla oluşabileceği gibi, insan kaynakları bölümleri tarafından yapılan planlar doğrultusunda da oluşturulur. Diğer taraftan ise şirketin stratejik planları doğrultusunda gelecekte ihtiyaç duyulabilecek yeni pozisyonlara ya da var olan yöneticilik pozisyonlarına potansiyel çalışanların yetiştirilmesi için yapılan uzun dönemli eğitim ve gelişim planlarının da bir parçası olabiliriz.







Hem çalışanlar, hem de işverenler açısından katkısı yadsınamayacak olan gelişim programlarına verilen önemin giderek artması, daha verimli iş sonuçlarının yaratılmasını, çalışan sadakatinin artmasını, deneyimli ve yetenekli çalışanların kurum içinde kalmasını sağlıyor. Bu noktada eğitim ve gelişim yönetimi fonksiyonu insan kaynakları bölümleri ve yönetimler açısından stratejik önem taşıyor. Peki çeşitli şekillerde uygulanan ve hatırı sayılır yatırımların yapıldığı eğitim ve gelişim programlarının uygulanmasında hangi yöntemler kullanılıyor? Başarılı uygulamalara sahip olan şirketler hangi aşamalardan geçmişler? Yetişkin eğitimi açısından eğitim ve gelişim yönetiminde farklı bakış açıları nelerdir? Bu ve benzeri sorulara yanıt aradığımız bu ayki sayımızda, her an hayatımızın içindeki eğitim konusunu çeşitli açılardan ele aldık. Bir sonraki sayımızda görüşmek dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder