StatCounter

##################################################### #####################################################

17 Mart 2010 Çarşamba

Etkili İletişim Çalışanların Motivasyon Seviyesini Olumlu Etkiliyor

Opinion Research Corporation'ın (ORC) Araştırmasına Göre Etkili İletişim Çalışanların Motivasyon Seviyesini Olumlu Yönde Etkiliyor.

Bir InfoGroup (NASDAQ IUSA) şirketi olan Opinion Research Corporation'ın araştırmasına göre, maliyet düşürücü önlemlerin gerçekleştirildiği kriz döneminde, bir işverenin yapacağı en akıllı şey yapılması gerekli olan değişiklikleri mutlaka çalışanlarına bildirmesi.

Çalışmaya katılanların %44'ü, mevcut ekonomik şartlar karşısında şirketlerinin son altı ay içinde işgücünde azaltmalara gittiğini veya benzeri önlemler aldığını belirtiyorlar.

Bazı şirketlerin, yakın zamanlarda aldıkları kararlar nedeniyle, çalışanlarından takdir görmesinin (%49'u alınan kararları çok iyi olarak değerlendiriyor) altında yatan sebepler arasında aşağıdakiler sayılıyor:

Alınan kararların ve bunun nedenlerinin detaylı olarak açıklanması (%28)

Ekonomi tökezleyip devrildikçe, devam eden kararlar ve bunların sebepleri hakkında düzenli olarak bilgi verilmesi (%13)

Alınacak zor kararlar hakkında önceden uyarılarda bulunarak çalışanların hazırlıksız yakalanmamalarının sağlanması (%11)

Açık ve dürüst iletişim (%9)

Sık iletişim yoluyla düzenli bilgi güncellemeleri yapılması (%8)

Araştırma aynı zamanda, çalıştıkları şirketin zor kararları bildirme yöntemlerinden memnun olan çalışanların, organizasyon için diğerlerinden iki kat daha fazla fedakârlığa hazır olduklarını ve 4 kat daha fazla çalıştıkları şirketi başkalarına tavsiye edeceklerini gösteriyor. ORC yetkilileri bu sonuçları "kurumsal iletişim hakkındaki olumlu algılar, hem mevcut çalışanların motivasyon seviyesini güçlendiriyor, hem de çalışanların hakkını korumaya yardımcı oluyor, sonuç olarak da güçlenmiş bir çalışan markası yaratıyor" şeklinde yorumluyor. Diğer taraftan, kurum içi iletişimin azlığı ya da yokluğu, çalışanları işyerlerinde en çok hayal kırıklığına uğratan hususlar listesinin başında yer alıyor:

Yönetimin zayıf iletişimi (%25)

Çok fazla kural ve prosedür olması (%16)

Gelişme potansiyelinin hiç olmaması veya çok az olması (%13)

Değer verildiğini hissetmemek (%8)

Eğitim eksikliği (%7)

Belirsiz şirket stratejisi (%5)

Global ekonomik krizin yoğun şekilde yaşandığı dönemde yapılan bu ve benzeri araştırma bulgularında, çalışanların motivasyonu üzerindeki etkisini daha da yoğun şekilde hissettiren kurum içi iletişim, yönetim ve liderlik konuları üzerinde çalışan uzmanların çoğu için, her türlü organizasyonun etkililiğinde temel teşkil eden bir kavramdır. Çünkü onlara göre organizasyonlar içerisinde yeterince iletişim yoktur.

Bazı liderler iletişimi çok fazla evrak işi veya bürokratik işlem olarak görür ve bu nedenle de fazla iletişimden pek hoşlanmazlar. Olgun/deneyimli liderler ve yöneticiler ise, etkili bilgi aktarma ve alma ihtiyacının farkındadırlar ve iletişimin (iç ve dış) artması için önemli ölçüde gayret gösterirler. Kurum içi iletişime önem veren liderler ve yöneticiler için aşağıda adı geçen başlıklar altında bazı pratik öneriler sunulmaktadır.

İç İletişimde Yaşanan Problemlerin Ortak Nedenleri

Etkili İç İletişim İçin Anahtar Faktörler

İç İletişimi Desteklemek İçin Temel Kurallar / İlkeler

Süpervizör ve Çalışan İletişimi

Temel Bir İletişim Planı Geliştirme

http://employeeengagement.ning.com/profiles/blogs/effective-communication

Organizasyonlardaki İç İletişimin Esasları

İç İletişimde Yaşanan Problemlerin Ortak Nedenleri

1. Eğer ben biliyorsam, herkesin de bilmesi gerekir.

Belki de en yaygın iletişim sorunlarından biri, yönetimlerin (liderlerin ve yöneticilerin) "bazı bilgileri ben biliyorsam, herkes biliyordur" varsayımıdır. Yönetim özellikle bir mesaj verme gayreti göstermez ise, çalışanların ilgili konu hakkında bir farkındalığı olmaz.

2. Biz bürokrasiden nefret ederiz -" tüm maliyetlerimiz kontrol altında ve rekabetçiyiz"

Organizasyonlar hayatlarına yeni başlarken, liderleri sık sık bürokratik işlemlerle (yani detaylı yazılı kurallar ve prosedürlerle) vakit kaybetmek istemezler. Onlar için bir şeyleri yazıya dökmek bürokrasinin bir göstergesi olarak algılanır ve kaçınılması gerekir. Oysa organizasyon büyüdükçe, sağlıklı kalması için daha fazla iç ve dış iletişime ve geri beslemeye ihtiyaç duyar ama bu iletişim hak ettiği değeri görmez. Sonuç olarak da, yönetim olgunlaşıp, iletişimin gerekliliğini anlayıncaya kadar kafa karışıklığı artar

3. Ben herkese söyledim veya bazılarına söyledim ya da …?

Bir diğer sık karşılaşılan problem de, yönetimin iletişime değer vermemesi veya onun zaten gerçekleştiğini varsaymasıdır. Bu nedenle de aslında neyi kime söylediklerinin pek farkında değillerdir - söz konusu bilgiyi herkesin bilmesini istediklerinde bile.

http://managementhelp.org/mrktng/org_cmm.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder