StatCounter

##################################################### #####################################################

17 Mart 2010 Çarşamba

Röportaj: Hayal Olcay , Tepe İnşaat Yatırım Projeleri Koordinatörü

Bize kendinizi tanıtır mısınız ?

1963 Ankara doğumluyum. Orta öğrenimimi TED Ankara Kolejinde, Üniversiteyi ise ODTÜ İnşaat Mühendisliği bölümünde tamamladım.1 yıl kadar statik proje hizmetleri veren bir şirkette çalıştıktan sonra, 1988 sonunda Tepe İnşaat'ta Planlama Mühendisi olarak göreve başladım. Halen Tepe İnşaat'ta Yatırım Projeleri Koordinatörü olarak görev yapmaktayım. Evliyim, 23 ve 15 yaşlarında 2 kızım var.

Şirket kültürünüzde yerleşmiş olan geleneksel motivasyon unsurları nelerdir?

Tepe İnşaat'ta uzun yıllardır çalışan birisi olarak şunu söyleyebilirim ki, bir inşaat şirketinin yapısı, sektör gereği kariyer planlama, performans değerlendirme ve motivasyon uygulamaları gibi konularda sistematik çalışmalara çok uygun olmayabiliyor. Şirketin yürüttüğü projeler ve açılan şantiyeler için personel planlaması yaparken hem kendi ülkenize ait yerel koşullara hem de farklı bir ülkenin koşullarına bağlı kalmak durumundasınız; yani Gaziantep'te bir üniversite inşaatı veya Afganistan'da bir havaalanı inşaatı ya da İstanbul'da lüks konut inşaatları için farklı profillerde eleman seçmek gerekiyor. Projelerin sürelerinin de değişken olduğunu düşünürsek bu sektörde öncelikli motivasyon unsurları işlerin ekip ruhu içinde, beklenen sürede ve planlanan hedefler doğrultusunda bitmesi ve yaşanan bu sürecin paylaşılması yönünde oluyor. Tabii bu süreç sonunda belirlenen kademelerde prim hak edeceklerini bilmeleri de olumlu yönde etki yaratıyor. Şirket merkezinde ise belli bir yönetim kadrosu ve bu projeler için çalışan departmanlar var. Merkezdeki personelimiz doğal olarak daha uzun süreli çalıştığı için daha farklı paylaşımlar yaşanabiliyor. Eğitimler, zaman zaman düzenlenen happy hourlar, kişisel gelişime yönelik organizasyonlar, geziler gibi motivasyon uygulamalarına yer veriyoruz.

Sağladığınız motivasyona yönelik faydaların çalışanlarınız üzerinde etkisini görüyor musunuz? Nasıl?

Elbette.. Aidiyet duygularının daha çok arttığını ve işlerine daha istekli geldiklerini gözlemliyoruz. Hepimiz yaşamımızın çok önemli bir kısmını iş yerlerimizde geçirmekteyiz. İş tatmini ve huzurlu bir ortam herkes için çok önemli ama bu sadece motivasyonla ilişkili değil. Elemanlarımızın yaptıkları işi sevmesi de çok önemli. Bunun için eleman seçimi ve görev dağılımı yaparken yöneticilerin de çok titiz ve gözlemci olmaları gerekiyor. Bir elemana kendi tecrübesinin ve kişisel yeteneklerinin altında veya üstünde görev verirseniz, ne yaparsanız yapın onu motive etmeniz güçleşiyor.

İç müşteri memnuniyeti çerçevesinde ne gibi iç iletişim faaliyetleri ve sosyal aktiviteler düzenliyorsunuz?

Bu tür aktiviteler çoğunlukla departmanlar bazında gerçekleşiyor. Kendi şemsiyelerinin altında doğum günü ve özel günlerin kutlanması veya o departmanın elde ettiği bir başarının kutlanması gibi aktivitelerin yanısıra, şirket bünyesinde yapılan bazı toplantılar sonrasında yemekler düzenleniyor, yılbaşı ve bayramlarda tüm personelin katıldığı kutlamalar yapılıyor, yılda birkaç kez her birimden personelin üst yönetimle birlikte katıldığı ve içinde mutlaka bir eğitim konusu da barındıran şehir dışı hafta sonu gezilerimiz düzenleniyor.

Sizce motivasyon unsurları sektörlere göre farklılık göstermeli mi?

Tabii, motivasyon bana göre standart yöntemlerle sürdürülebilirliği olan bir olgu değil; bununla birlikte kesin olan tek şey ise her çalışanın başarılı olmak ve bu başarının karşılığını almak arzusuna sahip olduğu. Bu karşılık paranın yanı sıra bir paylaşım, bir terfi hatta bir övgü bile olabilir. İşte bu noktada sektörler hatta aynı şirketteki departmanlar arasında bile farklılıklar yaşanması çok doğal.

Teşekkür ederiz.

Ben de teşekkür ederim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder